CUM VĂ PLACE Spectacol-studiu performativ Master Arta Actorului

În luna martie, la Sala Multifuncțională din sediul UNATC (str. Tudor Arghezi 3b) vor avea loc
repetițiile pentru realizarea unui spectacol-studiu performativ, care pornește de la dezbaterea
găzduită de Revista Teatrul în 1962 – „Valorificarea contemporană a dramaturgiei clasice – discuție
pe marginea spectacolului Cum vă place de W. Shakespeare“.
La această dezbatere, considerată un moment reprezentativ în istoria teatrului românesc, au participat
Liviu Ciulei – regizorul spectacolului Cum vă place (care a avut premiera la Teatrul Municipal, sala
Izvor, în iunie, la finalul stagiunii 1960-1961), Lucian Pintilie, David Esrig, precum și o serie de
cronicari importanți ai momentului, printre care: Traian Șelmaru, Andrei Băleanu, B. Elvin, Valentin
Silvestru.
Scenariul spectacolului va cuprinde fragmente din discuția găzduită de Revista Teatrul – un exemplu
de analiză aplicată, riguroasă și efervescentă a montării – și scene din piesa Cum vă place, la care
intervențiile celor prezenți la discuție fac referire.
Scenariul spectacolului este semnat de Mihaela Michailov, dramaturgă, coordonatoare a Masteratului
de Scriere Dramatică din cadrul UNATC. Spectacolul-studiu performativ va fi regizat de Eugen
Gyemant, lector universitar în cadrul Departamentului de Regie.
În vederea realizării spectacolului, sunt invitați să participe, vineri, 1 martie, ora 15.00, la Sala
Multifuncțională din sediul UNATC (str. Tudor Arghezi 3b), studenți și studente de la Master Arta
Actorului (anul I și II), la o primă întâlnire în urma căreia va fi stabilită echipa completă a
spectacolului.
Spectacolul este realizat în cadrul proiectului TabThePAST. Taboo History. Fill the Past to
Sense the Present (Istoria Tabu. Umple golurile din trecut pentru a percepe prezentul).

Proiectul explorează și cercetează interdisciplinar cauzele și consecințele cenzurii comuniste asupra
activităților culturale și artistice din perioada 1960-1989, mai exact, asupra unor spectacole și
personalități teatrale, explorând urmele lăsate de metodele și tacticile cenzurii în câmpul artelor
performative. Pornind de la date din arhive, interviuri, analiza unor documente oficiale, jurnale,
studii de specialitate, proiectul activează performativ momente reprezentative din istoria mai mult
sau mai puțin cunoscută a unor perioade în care s-au născut spectacole remarcabile, au fost generate
mișcări artistice de mare anvergură, s-au consolidat colective artistice experimentale și au fost
cenzurate montări legendare.